Fysiotherapie in Meppel

Wat is: Artrose (slijtage)
Artrose is een aandoening, waarbij het gewrichtskraakbeen in kwaliteit achteruit gaat en op den duur zelfs geheel kan verdwijnen. Hierdoor worden bewegingen pijnlijk en je krijgt de neiging om het gewricht steeds minder te gaan bewegen. Dit veroorzaakt weer dat je stijf wordt en dat je spieren slapper worden. Artrose kan in alle gewrichten optreden maar komt voornamelijk voor in de gewrichten van de handen, knieën en heupen.

Behandeling van artrose, (slijtage)
Medicijnen zijn meestal van de NSAID groep: de Niet Steroïde Anti Inflammatoire Drugs. Hiervan zijn er zeer vele op de markt. Zij allen hebben een aantal werkingen namelijk pijnstilling, ontstekings remming en zwelling vermindering. Volgende stap is een operatieve behandeling. Ook hier kennen we een scala van mogelijkheden uiteeenlopend van het schoonmaken van het gewricht met een kijkoperatie tot het vervangen door middel van een kunstgewricht.

Aan huis Fysiotherapie en artrose
Fysiotherapie kan u helpen om acute momenten van verergering weer te verhelpen, pijn te dempen en u te instrueren met betrekking tot goede beweging en oefeningen.

Als eerste is het belangrijk een zo actief mogelijk leven te blijven leiden. Gedoseerd gelijkmatig bewegen is belangrijk. Probeer overbelasting te vermijden zoals overgewicht en overmatige sport.

www.ortopedie.nl
www.reuma.nl

Wilfred en FenFen Pathuis
Wij zijn Wilfred en FenFen Pathuis. Wij zijn u graag van dienst.

Parkinsonnet fysiotherapie Meppel
Wij zijn aangeloten bij het Parkinsonnet.

Zorgkaartnederland

Achmea zorgverzekeraar
Wij hebben een contract bij Achmea.